Logo Szkoły Podstawowej nr 12 im. Armii Krajowej w Zgierzu
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Wstęp

Szkoła Podstawowa nr 12, im. Armii Krajowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://sp12.miasto.zgierz.pl.

Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Część plików .doc, .xls, .pdf, nie posiada struktury opartej o nagłówki, ale najnowsze pliki będą wypełniane zgodnie z wymogami.
  • Niektóre informacje przedstawiono wyłącznie w postaci graficznej.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niedosłyszących i głuchych.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Ułatwienia na stronie internetowej
  • Powiększanie i pomniejszanie czcionki
  • Tryb wysokiego kontrastu
  • Tryb jasnego tła
  • Tryb skali szarości
  • Tryb negatywu
  • Podkreślanie i zaznaczanie linków

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Kuzan-Rybikowska, sp12@miasto.zgierz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (0-42) 716-65-47. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku

Do holu wstępnego budynku szkoły prowadzi ogólnodostępne wejście przez  4 pary drzwi zewnętrznych uchylnych. Wcześniej należy pokonać 3 stopnie schodów. Podjazdu brak. Osoby z problemami motorycznymi oraz niepełnosprawni na wózkach inwalidzkich, a także rodzice z wózkami dziecięcymi mają problem z ich pokonaniem. Do wejścia właściwego prowadzą kolejne schody (8 stopni) również bez podjazdu dla wózków inwalidzkich. Przy futrynie drzwi usytuowany jest dzwonek w celu powiadomienia woźnej o konieczności otwarcia drzwi (normalnie zamkniętych) prowadzących do holu głównego.

Opis dostępności korytarzy, schodów

Z holu głównego można dostać się do wszystkich, niezbędnych  pomieszczeń. Na parterze są to sale: sekretariatu, dyrektora szkoły, v-ce dyrektora, stołówki szkolnej, świetlicy, kierownika gospodarczego, pedagoga szkolnego i psychologa, oraz dydaktyczne. Na ścianie holu znajdują się tablice informacyjne bez modułów głosowych oraz nakładek Braill’a. Na pierwsze i drugie piętro prowadzą klatki schodowe – znajdują się tam kolejne sale dydaktyczne i pokój nauczycielski.

Wszystkie ogólnodostępne hole, korytarze i drzwi są przestronne i posiadają odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. Niestety brak windy do przewozu osób niepełnosprawnych.

Do budynku szkoły może wejść osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym.  Warunkiem wejścia na teren budynku szkoły z psem asystującym  jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku szkoły osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialnością za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Tłumacz języka migowego

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848